Leonardo da Vinci is algemeen erkend als de meest veelzijdige en briljante wetenschapper, kunstenaar en uitvinder die ooit heeft geleefd. Bijna vijf eeuwen na zijn dood blijft de belangstelling voor zijn werk onverminderd.
De expo ‘Leonardo da Vinci – Kunstenaar – Uitvinder – Genie’ maakt het werk van da Vinci tastbaar voor een breed publiek, met reproducties van da Vinci’s meest beroemde kunstwerken en tientallen van zijn uitvindingen, gereconstrueerd in hout. De reconstructies zijn zorgvuldig samengesteld door Italiaanse ambachtslieden op basis van da Vinci’s originele tekeningen en een groot deel van hen kan door bezoekers worden aangeraakt en bediend. De letterlijke tastbaarheid van de tentoongestelde werken schetst een duidelijk beeld van hoe ver vooruit da Vinci op zijn tijd was.
Van 21 december 2021 tot 6 maart 2022 maakte de rondreizende tentoonstelling een tussenstop in Waagnatie, Antwerpen. MB Presents schakelde Speak Up in voor de PR-campagne.
Speak Up verspreidde persberichten op maat van verschillende media en bood gerichte interviews met de organisatie aan zowel regionale als nationale pers.
Op de dag van de opening organiseerde Speak Up een persmoment om media de kans te geven de expo te ontdekken vóór het grote publiek dat deed.
De PR-campagne leverde in totaal 41 publicaties op in vooraanstaande media zoals Gazet van Antwerpen, Het Nieuwsblad, Metro, VRT NWS, Goesting, De Zondag, Plus Magazine, Feeling, Krant van West-Vlaanderen, Marie-Claire, ATV, JOE en Radio 2.